Voldsgaard Gym

OPSTART
Voldsgaard Gym startede som træning i haven på min privatadresse i marts 2020.
Forinden havde jeg gennem 2019 nogle forløb i centre i Aalborg, som stoppede, da corona kom.
Det startede i haven som en nødløsning for nogle få mennesker, men endte hurtigt med næsten 50 mennesker, der trænede på faste hold. Vi havde næsten intet ydstyr, og vi skulle hele tiden tage en masse hensyn pga corona, men det var nogle fantastiske måneder.
Det lille år i haven har på mange måder formet mit syn på det her sundhed. Vi havde som sagt meget lidt udstyr, og vi måtte ikke dele gennem træningen, men alligevel lavede folk lige så gode resultater i forhold til vægttab/sundhed, som da vi var i store centre med ALT udstyr.
Og selv om vi måtte snævre valg af øvelser meget ind (ofte havde man bare den samme vægtskive gennem hele træningen), var der en positiv tilgang til træningerne og en træningsglæde, som jeg ikke har oplevet siden.
Så jeg førsøger hele tiden at hjælpe mine kunder til at finde simple løsninger, selv om det meste af fitness verdenen ofte forsøger at gøre det hele frygteligt indviklet.

KONCEPT & UDSTYR
I oktober 2020 åbnede jeg så Voldsgaard Gym i de lokaler, hvor jeg stadig er. Det var en lidt hurtig beslutning, og jeg måtte i gang med at finde grej og udstyr, som blev hentet hjem fra Polen - og sidenhen er der kommet mere til fra forskellige leverandører.
Mine maskiner er fra Gym 80, og mit kardiogrej er fra Rogue og Concept2. Både håndvægte og Kettlebells går op til 50kg.
En noget frustrerende start med flere nedlukninger, men i april/maj 2021 fik vi endelig lov til at gå rigtigt i gang.
Siden starten har konceptet været det samme! Primært styrketræning, men også nogle træninger med høj puls - bare lige for at få brugt kardiogrejet:)
Kunderne hos mig er 'almindelige' voksne mennesker, som kommer og træner 2-3 gange om ugen, og derudover ellers ikke interesserer sig særligt for træning. Derfor gør jeg træningen max effektiv, så man ikke spilder en masse tid på at skifte grej eller øve en masse tekniske øvelser.

KULTUR
Jeg går meget op i, at mit Gym er stedet, hvor især nye medlemmer føler sig velkomne. For rigtig mange mennesker er det meget grænseoverskridende at træde ind i et træningscenter.
Dem, der lige tager en dyb indånding, inden de tager i dørhåndtaget - dem gør jeg mig ekstra umage for at tage godt i mod. Og de eksisterende medlemmer ved, at de har et medansvar i den opgave.
Hvis man er erfaren og dygtig til at træne, så kan man træne alle steder. Men der er en kæmpe gruppe mennesker, som er udfordret ift. at komme i gang, og det er præcis den gruppe, jeg aller helst vil hjælpe i gang.
Når man melder sig til holdtræning hos mig, har man, under træningen, et medansvar i at bidrage til en positiv stemning. Man behøver naturligvis ikke altid stråle som en sol, men man forpligter sig til at være en god holdkammerat, og til at være sød og rar.
Jeg har arbejdet som pædagog i 25 år med at hjælpe mennesker, der har stået i og overfor udfordringer, de har haft svært ved at klare på egen hånd.